tisdag 12 augusti 2014

Provsvar och annat sånt

Hejsan alla!

Förra veckan var jag på sockerbelastning. Ni som har varit på den vet hur söt och illasmakande drycken är som man skall pimpla i sig.. jag fick reda på svaren igår och som tur var så var blodsockret helt okej på samtliga tester. Lite lågt tyckte de att mitt fastevärde var samt att mittvärdet efter en timme var lite på gränsen men som det ser ut nu så behöver jag inte in på några extra kontroller.
Orsaken till att jag hamnade att åka på sockerbelastning är att min pappa samt många av mina släktingar har diabetes samt att lillgrabben var så pass stor när han föddes. I vecka 28 skall vi på ett extra ultraljud för att kolla hur moderkakans läge har utvecklat sig och sen skall vi på ett extra ultraljud i vecka 36  för att kolla så att denna bebis inte blir någon bamsing. Ett ständigt springande med allt möjligt alltså.

Annars har vi lite smått och vardagligt på gång som vanligt, igår blev det lite ridning samt ett överraskningskalas. Jag kunde helt enkelt inte hålla mig borta från hästryggen. Igår var nämligen sen sån dag att ridning var den bästa terapin av alla möjliga. Humöret var helt klart i bottnen och jag kände att mitt dåliga humör gick ut över allt och alla. Vad jag egentligen var sur och irriterad över ids vi inte ens nämna här eftersom det var en sådan liten bisak att man nästan inte ens vill tänka på i efterhand men som tur är kan man ju få skylla på gravidhormoner ibland..
Uppe på arabprinsessans rygg finns inga bekymmer i hela världen. Alla orosmoln på himlen försvinner för en kort stund och man bara sitter där med ett leende på läpparna. När man känner hur stegen blir längre och längre och farten blir högre och högre då glömmer man allt annat och bara njuter.

Annat kul på gång är en ettårsfotografering med lillgrabben. Min duktiga lillasyster skall som vanligt få stå farmför kameran.
Nu i mitten av veckan kommer våran kära barndomsvän hem på besök från USA skall bli roligt att äntligen få träffas igen. Det är inte direkt så att man lyckas umgås varje vecka när man bor på varsin sida om jordklotet.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar