torsdag 21 augusti 2014

Wanna start a fight ?

Hej!

Vissa människor slutar aldrig att förvåna mig, helt oskojat så blir jag helt enkelt inte klok på hur vissa tänker. Oftast försöker jag göra mitt bästa för att sätta mig in i deras situation och se saken ur deras synvinkel, men ibland kan jag bara inte förstå att man verkligen måste bråka om allt.
Speciellt här på internet tycks en del människor kunna slänga ur sig vilken sjuk och elak kommentar som helst, kommentarer som jag verkligen inte tror att de skulle våga säga åt någon face to face.
Om jag får säga min ärliga åsikt så tycker jag att man åtminstone kan försöka hålla god ton online och har man inget vettigt att säga är det kanske lika bra att vara tyst.
Sen får folk givetvis tycka och tänka vad de vill, det kan man ju inget åt, men att helt dumförklara en annan människa det tycker jag bara är onödigt. Speciellt irriterande blir det när folk hoppar på varandra och bråkar om helt oväsentliga saker eller när den andra helt enkelt bara vet bäst och trycker ner motparten så långt i leran som det bara går. Varför kan man ju fråga sig, finns det inget snällare sätt att försöka förklara hur man själv tänker? Åtminstone jag har svårt att lyssna på någon som bara är öppet elak. Konstruktiv kritik som blir förklarad på ett lugnt och sakligt sätt kan man ta åt sig lite lättare.

Detta var då dagens babbel :D




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar