tisdag 30 september 2014

Organiserat kaos

Hej och hå!

Nu har vi äntligen fått samlat allt vårt pick och pack och fått det flyttat från ett ställe till ett annat. Vi har än en gång konstaerat att v har alldeles för mycket saker och att vi måste bli bättre på att slänga bort.
Just nu lever vi i ett enda rådd med massor av flyttkartonger överallt. Det gäller nu att försöka hitta en plats åt allt vi verkligen behöver och sen slänga resterande skräp.
Fint blev det på nya stället hur som helst, det skall bli riktigt roligt att få börja på och inreda där.

För tillfället är jag lite stationerad på latmansgöra. Det vill säga jag borde helst inte göra någonting alls. Om vi hade ägt en soffa hade jag kunnat ligga på den och försöka pricka spottet i taket, men nu ser situatonen ut som så att vi inte äger någon soffa. Nu när dom andra är och städar ur gamla lägenheten sitter jag istället på en stol och tittar på när lillgrabben leker. Bara mina yngre bröder slutar skolan skall jag ta med dom till Bennäs så att de får fara å skejta till grubbo.. Så ser ungefär min dag ut.

Hästarna tror jag att mår bra, inte ens dom har jag hunnit eller fått göra något med. Gubben har satt ut dom i hagen på morgonen innan han har åkt iväg till jobbet och sen har de fått gå i hagen och skrota ända tills det har blivit mörkt på kvällen och då har de fått komma in. Dom stackarna har fått lite ofrivillig vila nu men det skall det bli ändring på sen när jag är back on track har jag tänkt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar