tisdag 23 september 2014

Tänkvärd fråga!

God morgon!

Gårdagen for förbi i ett enda hast, vi hann uträtta en hel del ärenden och med facit i hand så var det en riktigt bra dag. Jag och lillasyster for en sväng till Karleby på kvällen medan min kära mor passade lillgrabben åt mig. På vägen hem i bilen så ställde hon en tänkvärd fråga som lämnade och snurra i mitt huvud. Frågan var om jag är lycklig och om jag är nöjd med livet? Det är rätt så länge sedan jag ägnat den frågan en tanke men när jag satt tyst en stund och tänkte efter så slog det mig att svaret på den frågan är JA.
Visst finns det alltid saker man kan klaga på och visst finns det alltid saker som man kanske vill ändra på men hur jag än vrider och vänder på livet just nu så har jag det väldigt bra och när jag ser tillbaka på vad jag har haft för drömmar så kan jag se att väldigt mycket av vad jag drömt om och strävat efter sakta men säkert har gått i uppfyllelse. Jag är väldigt tacksam för vad jag har just nu. Jag har en underbar familj, en man som älskar mig och som ja trivs fruktansvärt bra tillsammans med och jag har en lillgrabb som kallar mig för mamma och ett till barn på kommande. Jag har fina syskon och härliga vänner som bryr sig om mig. Jag har 2 hästar som bara är mina egna och vi skall just flytta in i en ny lägenhet. När man ser tillbaka på allt som varit förr och allt som hänt så ångrar jag ingenting. Visst finns det saker man skulle ha kunnat göra annorlunda men då skulle man kanske inte stå var man står idag. Jag tror att det lönar sig att lära av sina misstag och sen gå vidare i livet och försöka att bättra sig till nästa gång.
Det finns hur mycket som helst som jag skulle kunna skriva om men då skulle jag nog få börja på en bok istället.
Jag har fortfarande drömmar och mål kvar i livet som jag strävar mot och som kanske kommer att uppfyllas och jag vet inte vad som väntar i framtiden, men hur som helst så är jag tacksam över hur jag har det just nu :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar