torsdag 9 oktober 2014

Brum Brum

Hej!

Denna morgon började med att jag hoppade iväg till stan med våran älskade bil silverpilen. Detta var då dagen när jag skulle påbörja att ta det andra skedet av körkortet. jag har haft den möjligheten förr men då missade jag den av någon anledning och var utan körkort i över ett år så denna gång så tänker jag minsann inte missa det. Jag fick först tillbringa en hel timme i en simulator och öva mig på att köra i mörker. skall ajg vara riktigt ärlig så kändes det lite onödigt och lite fjantigt efter att man har haft körkort i princip fyra år.. Efter en del missförstånd mellan maskinen och mig fick vi det hela på klart och allt var frid och fröjd.
Sen efter det var det dags för bedömningskörning eller ekonomisk körning och den delen tyckte jag var riktigt intressant. jag ahde trevligt sällskap med mig i bilen så det var inte ens jobbigt att köra fastän någon annan satt på. Om det är något jag inte tycker om så är det att bli bedömd av andra, men det gick riktigt bra denna gång som tur är.
 Någon stor förändring på min bränsleförbrukning fick vi dock inte se utan med facit i hand hade jag exakt samma medelförbrukning som när vi började.
Nästa vecka så skall jag slippa iväg och sladda på halkbanan, det ser jag och magen fram emot.

Kan bjuda er på några gamla bilder av Ramzes. Av någon anledning kom jag på att jag saknar honom, han var en härlig häst <3






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar