torsdag 16 oktober 2014

Förhoppningsvis sista ultra

Tjosan!

Denna dagen började inte på bästa sätt, om man kan stiga upp med fel fot först så var det just det som hände.
Lillgrabben vaknade upp redan klockan sex och var rejält förkyld samt att han troligen har feber. När han är sjuk så står det nästan alltid lite extra gnäll på schemat samt total matvägran och den kombinationen är inte särskillt lyckad.
Tyvärr fick nog gubben komma hem till en lite mindre trevlig och vänlig fru denna förmiddag och det är ju aldrig bra när man låter sitt egna dåliga humör gå ut över någon annan.
Vad som inte heller gjorde min dag bättre är att min redan väldigt dåligt mående kamera nu mår ännu sämre. om den tidigare har tagit suddiga gryniga bilder så tar den väldigt suddiga halvrökiga bilder just nu.
Någongång när jag blir rik så blir det nog dags att investera i en ny för såhär kan vi inte börja ha det.

Om vi väljer att fokusera på dagens positiva saker då så finns det en hel del som varit bra också. Alla hästar har nämligen blivit motionerade utan att jag ens har behövt lyfta ett finger. Mellizza slapp iväg och jogga på travbanan och Meciliah slapp ut på en promenad. Sånt uppskattas verkligen när man inte kan själv.
Även Pirayan slapp ut på en tur idag tillsammans med syster yster och han hade skött sig helt exemplariskt.
Just idag är en sådan dag när jag verkligen saknar ridandet enormt mycket. Att få rida riktigt riktigt ordentligt.. Men men det är ju inte så länge kvar nu och sen när jag väl får börja igen har jag ju verkligen en spännande tid framför mig.. Blir intressant att börja jobba med Missilen kan jag lova er..

Imorgon så skall vi på ultraljud igen och nu håller jag verkligen tummarna för oss att allt ser okej ut och att vi inte behöver fara på några fler kontroller.
Jag börjar tröttna rejält på alla sjukhusbesök fastän personalen är trevlig och man blir väl omhändertagen. Imorgon skall jag oxå fara via apoteket och hämta ut min antibiotika så får jag den delen överstökad.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar