söndag 19 oktober 2014

Säger snart upp kontraktet

Hej!

Borta bra men hemma bäst brukar man ju säga och det stämmer helt bra för min del. fastän jag blivit serverad 5 mål mat om dagen, fått rummet städat och annars blivit bra uppassad så är det skönt att vara tillbaka på hemmaplan.
Vad jag med andra ord vill få fram är att vi hamna att fara in en sväng till kokkola BB igen.
Lika som förra gången så fick vi stanna under hela dagen och natten och så blev vi sen hemskickade idag mitt på dagen.
Ingen vet varför min kropp reagerar som den gör för tillfället men bebisen mår bra i alla fall och det är ju skönt.
Det ända som suger är just att man inte vet varifrån allt blod kommer och varför det kommer.
Det känns löjligt att åka in till sjukhuset när man annars mår alldeles prima men ändå vet jag ju vad läkarna och sjuksköterskorna har sagt att vi skall komma in igen så fort det blir om något och att vi skall hålla på precis som vi gör, men helt ärligt så börjar det kännas lite onödigt eller onödigt är väl fel ord att använda i det här sammanhanget men vet inte riktigt vilket ord som skulle kunna beskriva känslan man får, meningslöst kan man inte heller säga att det är eftersom om det verkligen skulle vara allvar som det ju i värsta fall skulle kunna vara så skulle det ju kunna vara på liv och död och sånt vill man ju verkligen inte leka med i onödan.
Så med facit i hand nu då så är vi ju inte så värst mycket klokare än vi var här tidigare.
Det är bara att fortsätta vänta och se vad som händer.
Ni skall se att bara för att det har hållit på och strula så pass länge nu så kommer jag att gå två veckor över tiden och när det väl är dags att åka till sjukhuset så har vi blivit så härdade att vi helt enkelt bara tror att det är falskt alarm igen och bebisen föds hemma på köksgolvet.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar