torsdag 16 oktober 2014

Varit ute och halkat

Tjena!

Nästan hela gårdagen befann jag mig i Vasa. Startade hemifrån redan tidigt på morgonen eftersom jag skulle vara framme vid halkbanan lite före klockan nio. Jag hade helt missbedömt hur länge det skulle ta för mig att köra, så redan tio minuter över åtta så stod min bil parkerad utanför övningsbanans hus. Lite snopet eftersom jag missade en nästan hel timmes sömn på grund av detta och sanningen är att jag var långt ifrån pigg och vaken när jag satt där i min bil och väntade på de andra ungdomarna.
För en gångs skull så märkte jag att jag faktiskt var äldre och jag kände mig riktigt gammal där jag satt i skolbänken med min stora mage. Som vanligt när jag sitter i ett rum med en massa människor som inte känner varandra så satt jag och observerade hur folk beter sig. Jag tror bestämt att jag är lite miljöskadad men någonting måste man ju sysselsätta sig med.
Vartefter att en och en kom in i klassrummet så tog man varsin skolbänk eller alternativ satte sig minst en stol ifrån grannen och ganska snabbt tog man sen fram sin telefon och började knapra på den. Detta senario upprepade sig flera gånger under gårdagen. I princip vid varje tillfälle när man skulle ha kunnat umgås och lära känna varandra. Trots att kursen höll på mellan 9 och 2 så vet jag fortfarande inte namnet på en enda som var med på kursen, var någon av de andra 10 människorna bor,vad de studerar, gör på fritiden eller tycker om kursen. Det är ju lite trist tycker jag.
Nåja nog pratat om detta. Kursen var hur som hellst riktigt intressant. Hade jag inte varit gravid hade jag gärna testat att snurra upp och ner med bilen som de hade där samt velat testa på hur det känns att krocka rakt in i en vägg både med bälte och utan. Sånt tycker jag är spännande. Inte att göra på riktigt då men under kontrollerade former så kan det vara roligt att testa.

Jag kan bjuda er på några nytagna bilder av Pirayan.
Var till NH och hälsade på honom en stund och för varje gång jag träffar honom nu efter kastreringen så har han ändrat sig till det bättre. Jag blir mer och mer förtjust i honom. Shit vilken toppenhäst han kommer att bli med lite mera utbildning, jag blir mer och mer förtjust i honom för varje dag som går. Han är helt enkelt stencool.
Skulle det inte vara för att han inte kan gå i samma hage som  ston så hade jag gärna haft honom hos mig medan syrran är utomlands men nu går det ju inte så då får man hitta andra lösningar.
Ifall ni letar foderhäst eller vet någon som gör det så får ni gärna ta kontakt med mig eller Jenny så kan vi berätta mera. Hellst vill hon hitta någon som är erfaren, håller på med NH, distansridning eller western men tveka inte att ta kontakt fastän du är intresserad av andra saker :)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar