onsdag 22 oktober 2014

Första gången

Tjena!

Tydligen så gick min önskan om ett kallare väder i uppfyllelse, nu är det bara snön som saknas så är det riktigt perfekt.
Erkänn att minus 5 grader kallt, massvis med snö samtidigt som solen lyser, det är allt bra härligt :)

Efter gårdagens lilla humörsvängning så tog jag mig själv i kragen igen och kom fram till att det inte är någon ide att sitta hemma och uggla samtidigt som man tycker lite synd om sig själv.
Min kära mor kom och plockade upp lillgrabben en liten stund eftersom hon var ledig från jobbet så då for jag och gubben in till stan för att fixa det sista åt bebisen. Viktigaste saken vi behövde hitta var en säng åt lillen samt en varm mössa åt lillgrabben. Vad tror ni vi kom hem med? Inte någon mössa eller någon säng i alla fall. Istället så spontanshoppade vi en body åt lillgrabben samt en liknande onepiece åt det ännu ofödda barnet. En nappflaska och en napp kom vi också hem med samt lite vitchoklad. Egentligen så slösade vi bara bort en hel del pengar på saker som vi inte riktigt behöver men så kan det gå ibland.
Nu har jag även fått BB väskan packad så lite går det framåt här på hemmaplan.

Sen på kvällen så blev båda hästarna motionerade.
Lillasyster E. kom hit efter skolan och hjälpte mig lite grann med Meciliah.
Det är väldigt praktiskt att vara 2 när man håller på med unghästar. Medan jag höll i snöret och skötte markarbetet så fick hon agera försökskanin och först hänga på Meciliah och sen även sitta upp en gång. Igår var en sån dag så att man visste att det var rätt tillfälle, sånt känner man på sig.
Lilltrollet var som vanligt stolt när hon fick vara centrum av allas uppmärksamhet och skötte sig hur bra som helst.
Mellizza fick också ordentligt med motion igår, det behöver hon få. Konstaterade än en gång att hon har lagt lite väl mycket på hullet den senaste månaden.
Hon slapp förövrigt iväg på en hopptävling i helgen medans jag låg på sjukahuset. Prinsessan börjar så småningom bli mer och mer världsvan fastän det ännu ibland kan vara lite spännande med vissa hinder. Roligt är det i alla fall att hon slipper ut och visa framfötterna i den gren hon tycker allra bäst om.


På tal om hästar så börjar det snart vara dags att sätta vinterdojor på dom. annars riskerar vi väl nog att de slår kullerbyttor nerför sursikbacken i år när vi skall ut och rida.
Vad använder ni er av för hovslagare? Någon som ni rekommenderar? eftersom vi inte har någon egen transport så får det gärna vara en som kommer hem till gården :)










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar