tisdag 21 oktober 2014

Litet skogstroll

Tjena!

Just nu så ogillar jag starkt det våta, klottiga och regniga vädret. Nu tycker jag att vintern kan få komma med lite snö och några minusgrader, eller så kan jag också tänka mig vackert, soligt höstväder. Sådant väder står på min beställningslista över väderönskemål. Annars då?

Igår var det rådgivningsbesök på schemat och svaren på proverna de hade tagit här tidigare hade kommit samt de vanliga provsvaren förståss.
Det visade sig att jag fortfarande har urinvägsinfektion fastän jag äter antibiotika samt att jag hade protein där också. Blodtrycket var lite högre än vanligt men inte katastrofalt.
Sen har jag någon slags streptokock C infektion samt en riktigt rejäl förkylning.
Nåja vi får fortsätta att försöka intala oss att "le och vara glada för att det kunde vara värre".. och hoppas på att fortsättningen "och jag log och var glad och det blev bara värre" inte händer.
Hälsovårdaren sa att hon trodde att bebisen kan komma lite när som helst nu och att hon tvivlar starkt på att jag går ända fram till beräknat datum. På henne lät det som om hon trodde att den skulle komma inom en vecka.
Jag som är lite pessimistisk för tillfället sa åt henne att jag nästan sätter huvudet i pant på att jag kommer att gå två veckor över tiden och sen föda hemma på köksgolvet, så nu får vi se vem som har rätt då.

I brist på annat att göra så har jag gått igenom lite gamla bilder på hästarna och hittade några supersöta av lillprinsessan från i börja av detta år.
Liten söt och lurvig och precis lika energisk som hon är än idag, ibland funderar jag varifrån hon tar alls sin energi ifrån, tror bestämt att den hästen föddes i luften. Tur att hon inte är människa för då hade nog den fartdåren misst körkortet för länge sen :)














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar