måndag 13 oktober 2014

Här latar vi oss inte

Godmorgon!

Hoppas ni alla har haft en skön helg, det har i alla fall jag haft. Hemma hos oss har vi mest tagit det lugnt och jag har försökt att öva mig på att spotta i taket men tyvärr så har jag inte riktigt lyckats. Det här med att ta det lugnt och hålla mig hemma fungerar inte riktigt bra så istället försöker jag att sysselsätta mig med lugna saker både utomhus och borta. Det är få saker som gör mig så lugn och avslappnad som att få umgås med underbara vänner samt att få gå ut till hästarna.
Det är bra att jag har mycket hjälp i stallet just nu. Mellizza har sina trogna ryttare som ställer upp i vått och torrt bokstavligen. Hon har sluppit ut flera gånger i veckan och fått gå både terrängturer samt fått göra det hon tycker allra bäst om nämligen hoppa.
Meciliah har också sluppit iväg på små äventyr. Gubben har förbarmat sig över henne och tagit med henne ut för att träna på nödvändiga saker som t.ex att i sakta mak hämta morgonposten. Sådan träning är jättenyttig för kruttrollet som hellst skulle bränna på i 120 om hon bara fick. Det är nyttigt för lillprinsessan att få gå promenader med andra människor än jag.















2 kommentarer:

  1. kan du inte lägga upp lite bilder över hur det ser ut dit ni flyttade och stallet!?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst kan jag det, skall bara vänta på att nya soffan kommer samt att vi får bort alla flyttlådor först :)

      Radera