tisdag 14 oktober 2014

Sätta på locket

Godmorgon alla fina!

Gissa vem som bestämde sig för att stiga upp redan klockan sex imorse.
Det kan ni säkert lista ut alldeles själva utan att jag ens behöver berätta det.
Själv var jag inte riktigt lika pigg på den iden men vad gör man när någon står i sängen och uppfodrande säger Mamma Mamma Mamma.
Just nu sitter den lilla minimänniskan och plockar lite Gojibär i sin pappas proteinshaker och övar sig på samma gång att sätta på och ta av locket om och om igen. Ibland kommer han fram och vill att jag skall spela på munspelet eller låtsasdricka ur shakern.
Nästan så att vi har det lite mysigt när man väl tänker efter.
Riktigt snart så skall han få ta sig en liten morgontupplur men det kan man inte fråga honom om han vill för då skakar han energiskt på huvudet och kryper iväg så snabbt han bara kan.

På gårdagens schema stod det rådgivningsbesök för min del. Det mesta såg bra ut förutom att jag har en urinvägsinfektion. Bäst att försöka dricka ordentligt nu då och klä sig varmt gissar jag samt äta lite antibiotika.

Gårdagens häst habegär dök upp när jag som vanligt kollade genom hästnet om det kommit några nya araber till salu. Tror ni inte att där fanns en supersöt fuxvalack på 14 år med samma mamma som Zadira och som hade Mellizzas halvbror som pappa. Det är ju värsta familjehästen som står där och bara väntar på en eller vad säger ni?
Sen att jag för tillfället inte behöver någon fler häst eller att om jag någon gång skaffar en till häst egentligen vill ha ett sto som går att avla på så ids vi inte tala om i situationer som den här :)

Gårdagens småflin fick jag när vi var på travbanan med Mellizza och en travkusk stannade och frågade av oss varifrån vi köpt vår granna märr och ifall hon gått bra på travet. Orkade inte ens börja förklara att hon inte är något varmblod utan berättade bara vänligt att hon är 20 år gammal och aldrig startad eller körd med. han tyckte då att det var ju synd och att hon var väldigt välbehållen för sin ålder och den punkten kan vi ju alla hålla med om :)

Meciliah får allt börja ta och akta sig så att jag inte säljer bort henne som lovande travhäst en vacker dag när hon varit mera i luften än vanligt :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar