tisdag 25 november 2014

The Perfect Housewife Day

Hej på er!

Jag hoppas ni alla har haft en fin dag så här långt, det har i alla fall jag haft.
Denna dag har varit en riktigt näst intill perfekt dag. Jag har hunnit med både det ena och det andra. Tvättmaskinen snurrar för fullt samtidigt som diskmaskinen är igång.
Barnen har båda två varit på bra humör och det har även jag varit.
Gubben kom hem  klockan 11 som vanligt och då hade jag till och med hunnit röra ihop maten färdigt.
Inte alla dagar som går så pass smärtfritt kan jag lova er.
Sen fick jag riktigt till slutklämmen också på dagens förmiddag och hann röra ihop en havtorns vanilj cheesecake.
Jag kan lova er alla att det hör till ovanligheterna att jag bakar även om jag tycker det är väldigt kul när jag kommer igång.
Undrar vad jag skall hitta för bra ursäkt att äta upp den nu bara.. Någon som har någonting att fira?

Just nu så passar jag på att hämta andan en stund. Lillkillen sover sött och gubben och lillgrabben är ute på lite äventyr med farbror B.
Ikväll blir det lite program för hästarna så jag tänkte passa på att smita ut en stund.
Mellizza mår betydligt bättre nu än vad hon gjorde för två dagar sen.
Hon är nästan helt ohalt även om ett framben samt ett bakben är svullet.
Usch jag ser fortfarande framför mig när hon ligger där i diket och kämpar med leran upp till magen, jag ser också hur hon såg ut när hon bara låg stilla och försökte hämta andan för att orka lite till. Det är ingen trevlig syn alls och jag vill aldrig aldrig se det igen.
Tack gode gud att det gick så bra som det gick.














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar