fredag 14 november 2014

Turas om

Godmorgon!

Om vi säger som så har denna natt har varit väldigt usel. Vi är ju tyvärr från tidigare bortskämda med att ha ett sovande barn om nätterna, men just nu ser det ut som om vi får vänja oss med en riktig nattuggla. Lillkillen tycker nämligen att det passar alldeles utmärkt att äta med minst en timme emellan och mellan pauserna är han gärna vaken och filosoferar. Inget ont med det egentligen men hade jag fått bestämma så hade han gärna fått ha gluggarna öppna på dagen istället. Jag har försökt vara envis med att han skall sova i egen säng, men den punkten tycker han själv är mindre trevlig så jag får springa upp och ner X antal gånger innan någon av oss äntligen avgår med segern. Sen mitt i natten orkar jag inte länge eftersom jag då befinner mig i dvala så då lämnar han nog med oss i sängen och sover suprise suprise lite bättre..

Jag gav Gubben sovmorgon idag, det kan han behöva. Det gäller att lite dela på sömnen om den inte är obegränsad. Det är helt onödigt att vi båda två är uppe och på dåligt humör när det går att förebygga med en sån enkel sak. Själv tänkte jag försöka ta en tupplur mitt på dagen istället. Det kan jag behöva.
Storebror här hemma har en period när även han tycks vara väldigt liten och man behöver all energi man har för att underhålla honom om dagarna. Det är särskillt omställningen med allt som gör honom lite förvirrad. Jag gissar att han snart är tillbaka till sitt gamla glada jag igen. Nästa vecka börjar gubben arbeta och då får jag nog ta och anlita någon att komma hit och hjälpa mig. Eftersom jag inte får lyfta något över 5 kg är det lite knepigt med 1,5 åringen som inte själv kan ta sig fram överallt. Jag får ju inte ens upp honom ur sängen och det går ju inte att lämna honom i sängen hela dagen direkt.

Lillasyster kom och red arabprinsessan igår. Nästan så man blev lite tårögd när man såg dem fara fram i full galopp på travbanan. Tänk för bara några månader sen så hade hon bara ridit några enstaka gånger förr och nu klarar hon att fräsa runt på travbanan med krutprinsessan utan problem. Det är sånt som är jätteroligt att se. Mellizza är en toppen läromästare. Hon ger inget gratis och visar tydligt när hon tycker man gör något fel, men sen när man väl lärt sig rida henne så ger hon allt.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar