måndag 29 december 2014

If pictures could talk

Hej!

vet ni vad jag vill lära mig?
Jo att ta lika bra bilder som min syster.
Hon har en sådan otrolig förmåga att lyckas fånga upp det bästa ur en viss situation och hennes bilder kan verkligen tala till en på ett helt fantastiskt sätt.
Något som jag också beundrar henne för är hennes fantastiska tålamod och viljan att få allting perfekt.
Jag är imponerad över det fina arbetet hon gjort med Pirayan och det märks hur mycket han litar på henne. Jag  hoppas att jag också en dag lyckas lika bra som henne med mina bruna springare.

Idag skulle vi egentligen ha haft klassträff med min högstadieklass, men i sista stund bestämde jag mig för att stanna hemma istället.
Vi har haft det så otroligt fullt upp dom senaste dagarna att man inte ens har hunnit hämta andan emellanåt. Ibland måste man helt enkelt sakta ner på tempot för att inte hamna in i ekorrhjulet igen.

Gubben och jag har varit ute på promenad i det härliga vädret. Sen vi fick lillkillen har det blivit lite dåligt med tid tillsammans och det är aldrig bra. Gubbens syster ställde upp och passade lillgrabben och så fick vi fara ut en stund och det var otroligt skönt. Det är så lätt när man har mycket på gång att man glömmer bort att faktist visa varandra uppskattning och bara ta sig tid att stänga resten av världen ute.. Jag tror att det är oerhört viktigt att faktist se till att prioritera tid tillsammans för att man skall ha ett lyckligt förhållande!

Vi tog med oss Meciliah på dagens promenad.. Eller Missilen kan man nog lugnt kalla henne för idag. Bustrollet visste inte vilket ben hon skulle stå på och höll på att krypa ur sitt eget skinn dom första kilometrarna. Som tur var så blev det bättre sen och lite mera samarbetsvilja i henne.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar