tisdag 30 december 2014

wish i could sleep

Hej!

Just nu har vi problem med barnens sömnrutiner.
Ingen av dom vill sova när vi vill sova och när den ena väl har somnat efter många om och men så vaknar den andra och så är karusellen igång igen.
Det här med att inte få sova på nätterna hör väl till småbarnsföräldrars vardag, men hittills har vi ju varit lite bortskämda med ett barn som varit lätt att få i säng om kvällarna.
Så nu när våra vanliga rutiner inte fungerar så får man ju helt enkelt lite problem.
Jag vet inte hur det är med er, men jag blir lite småretlig om jag inte har fått s
ova på länge, man känner att ens vanliga stubin är ganska mycket kortare än vad den annars är. Det gäller bara att försöka att inte låta ens egna humör gå ut över någon annan som verkligen inte förtjänar det.
Om ni hade velat se något komiskt borde ni ha varit och kikat på våra fönster inatt.
Då hade ni nog trott att vi inte är riktigt kloka och antagligen fått er ett riktigt gott skratt.
Lillkillen hade just somnat och hade occuperat våran dubbelsäng.
Lillgrabben var vaken och skulle prompt upp och ingenting hjälpte.
Tillslut fick både jag och gubben kila in oss på golvet mellan hans säng och vår.
Det utrymmet är kanske max en halv meter brett så jag kan lova er att vi hade trångt där vi låg halvt fastklämda under varsin säng. Obekvämt och skarpt var det och jag som har obehag för trånga utrymmen fick verkligen bita ihop för att inte drabbas av cellskräck.
Tillslut så somnade lillgrabben om och även vi fick ta oss varsin tupplur innan det var morgon och båda barnen ville upp.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar