söndag 28 december 2014

Inget glitter och ingen glamor

Godmorgon!

Vill ni veta hur jag känner mig idag?
Egentligen är det inte ens riktigt värt att ta upp men i brist på annat att skriva om så kan jag säga att jag känner mig riktigt riktigt äcklig och ofräsch. Idag är jag inte speciellt någon trevlig människa att ha att göras med. Humöret är inte det bästa och social är jag verkligen inte. helst vill jag bara ligga på soffan och sura för mig själv.
Jag är smutsig, trött och luktar väldigt illa. Håret borde tvättas och kläderna borde bytas.
Båda barnen var lite upp i varv igår kväll och det blev rätt så sent. Lillkillen grät och grät och ville inte sluta. Nu är klockan 11 på morgonen och de sover båda två. Om jag skulle hitta energi någon stans ifrån så borde jag ta mig tid att hoppa i duschen och göra något åt mig själv, men av någon konstig anledning så är soffan så otroligt skön att sitta i just nu.

Snart kommer det nya året med allt vad det innebär och folk börjar fundera på sina nyårslöften. Många vill börja leva hälsosammare liv, man skall börja träna och man skall börja äta bättre. Många brukar också satsa på att sluta röka eller att vara sockerfria i ett år. Det finns så många löften man kan ge och visst finns det mycket man skulle kunna ändra på om man hade tid, lust och ork. Det blir spännande att se vad 2015 för med sig. Själv kommer jag inte att ge några stora fina löften. jag skall bara försöka fortsätta leva och ta en dag i sänder. Jag skall försöka ta vara på tiden och vara en så bra medmänniska som möjligt. Mina fel och mina brister skall jag försöka bättra på så gott det går :)

Någon som verkligen inte är på dåligt humör är arabprinsessan. Hon slapp ut och spurta på åkern igår och det gjorde helt klart hennes dag super :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar