söndag 21 december 2014

Tänk på vilodagen

Hej på er alla!

Hoppas ni alla har fått ha en lugn och avkopplande söndag.
Allt för ofta tror jag att man lyckas glömma bort att söndagen är tänkt som en vilodag och att det finns en orsak bakom.
 Ibland blir söndagen den mest stressiga dagen på hela veckan och det tror jag inte är bra.
Det finns så mycket man vill få gjort när man äntligen är ledig.
Ofta vill man hinna träffa folk, man vill hinna med städningen, bakningen och all shopping som man inte har hunnit med.. Sen finns det en hel del annat däremellan som man vill ha gjort.
Då är man knappast utvilad till Måndag och pigg och redo för nya utmaningar.
Nu säger jag inte att man bara skall ligga på soffan och spotta i taket, men jag tycker absolut att man skall tänka på att faktist försöka ta det lite lugnt och inte stressa ihjäl sig.
Ta lite tid med de som man trivs tillsammans med, äta frukost tillsammans njuta lite extra av morgonkaffet.
Ta sig tid att bara vara ute en stund i den friska luften.
Hinna se sig omkring och faktiskt konstatera att snön allt är bra vacker.
Hinna tänka efter att vi har mycket att vara tacksamma för.

Själv har vi haft möjlighet att bara ta det lugnt idag, vi har inte haft något program alls.
En liten stund var vi ute hela familjen på förmiddagen och så har vi hunnit äta söndagslunch.
Nu sover både gubben och barnen. jag skall snart sticka ut till hästarna en sväng och se hur de har det. De var båda två lediga idag så istället för att jobba med dom så följde jag med lillasyster till Pirayan.
Pirre var som vanligt ett riktigt energiknippe han med, han tyckte att det här med snö var riktigt lajbans och spurtade runt i hagen så snön sprätte om hovarna.
Han är väldigt rolig Pirayan. Om en häst kan ha humor så kan jag lova er att den hästen kunde bli en stå upp komiker. Han är å full med egna ideer så det är inte sant.
Han vill ju så väl och försöker vara till lags men orkar inte riktigt uppföra sig hela tiden. Han är lite som ett barn ännu och klarar helt enkelt inte riktigt av att sitta still. Mycket bus och stoj skall det vara då är Pirre med på noterna. Plötsligt kommer han med något eget påhitt och hoppas att matte skall hänga på. Sökte igenom lite bilder så får ni själva se.


























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar