fredag 30 januari 2015

New in our home

Hej!

Någon frågade en gång ifall de kan få se bilder inifrån vårt hus, men eftersom jag inte är speciellt inredningsexpert och inte heller har något intresse för det så känns det väldigt dumt att ens knäppa bilder av de ännu ofärdiga inredda rummen.
Skall jag vara helt ärlig så har vi inte ens fått upp gardinstängerna ännu som togs ner innan lägenheten renoverades.
Dock tänkte jag att jag skulle visa er ett par tavlor som jag hittade idag.
Då kan ni i alla fall få en sneakpeak på hurudan inredning jag egentligen tycker om.
Att jag sen inte har fått dem placerade där de skall vara för att se bra ut orkar jag inte bry mig om.

Den ena tavlan tycker jag speciellt mycket om.
Den som det står STOP ENJOY YOUR LIFE.
Är det inte så att vi ibland oroar oss för mycket?
Vi funderar och grubblar och planerar för framtiden.
Mitt i allt som händer runtomkring oss så glömmer vi bort att njuta av nuet och livet överlag.
Vi är hela tiden på väg någonstans vi skall framåt och framåt hela tiden.
Vi skall göra karriär och vi skall bygga hus.
Det finns så mycket man förväntas göra här i livet och man funderar på hur man skall hinna med allt. Ibland känner jag att jag bara vill lägga på bromsen och faktiskt bara vara.
Jag vill ta vara på livet och ta vara på nuet.
Vi glömmer bort att vara tacksamma för det vi har och vi glömmer bort att ta vara på tiden.
Just idag är ju en dag som aldrig kommer tillbaka så man borde ju verkligen se till att ta den tillvara. Det kommer aldrig mera än dag som idag.
Just de besluten man tar idag kommer att visa sig i framtiden och varför inte njuta av en dag som idag.
Ta vara på livet.
Livet är ju en gåva och jag tycker man skall se till att förvalta det väl :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar