onsdag 25 februari 2015

busy busy doing nothing at all

Hej!

Hur har ni det? Njuter ni av ett härligt sportlov eller är ni på jobbet.
Hemma hos oss chillar vi på som vanligt.
Jag har påbörjat lite lätt träning för att försöka bygga upp kroppen igen och jag kan erkänna att jag tycker att det är fruktansvärt tungt.
Det känns som om jag inte har koll på var en enda muskel finns i kroppen.
Bålmuskulaturen är så gott som borta.
Balansen är ett minne blott och motivationen är inte heller den bästa.
Trots detta så vill jag så gärna komma iform igen så jag antar att det bara är att kämpa på så gott det går.
Folk brukar säga att man inte skall ha för bråttom och att det inte är hela världen fastän kroppen är ur form efter en graviditet och visst vet jag att det är så.
Dock så har jag märkt att min kropp inte varken trivs eller klarar av att vara så sned och felmusklad som den är nu och därför behöver jag komma igen.
Det är tungt att gå och kånka på två små barn hela dagarna.
Stalljobbet sliter också samt ridningen och om kroppen är klen och ger efter så blir det helt enkelt inte riktigt bra.

Igår fick jag och gubben lite tumis tid. Vi passade på att träffa ett par goda vänner och for iväg till kokkola och bowla. Oj vad roligt jag tyckte det var trots att jag inte är särskillt bra på bowling. Hälften av gångerna träffar jag rännan men det spelar absolut ingen roll. Sen hann vi fara och äta en bit mat också.
Jag kan varmt rekommendera Pedrinas restaurang som finns i Kokkola. De har faktist jättegod mat.

Idag har jag varit på fysioterapi med lillgrabben. Eftersom hans fötter faller lite inåt när han går så tyckte de att det var bäst att vi kom och kollade upp honom för säkerhetsskull och det visade sig att vi får vänta och avvakta. Tydligen så är det ganska normalt att småbarn är plattfotade. Måste berömma fysioterapeuten vi var till. hon var jätyteduktig på att visa och förklara så att man både mindes och förstod vad hon sa och menade.

Veterinären var ut häromdagen och Meciliah klarade veterinärbesiktingen med stort plus i kanten.
Veterinären berömde henne för hennes fina ben och hennes härliga rörelser. Sånt är alltid roligt att höra.
Mellizza har jag haft en sadel på prov åt som tyvärr inte passade.
Dessa sadelproblem gör mig galen. Hur skall man lyckas hitta en sadel som ligger bra på denna häst.
Säg den som det visste de vore guld värda. Ifall du har en sadel som du vill sälja och som inte är allt för dyr så kan du ju hojta till. Den får max vara 17 tum gärna 16.5  ganska bred med mycket mankutrymme samt passa åt en häst som har svankrygg.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar