söndag 22 februari 2015

Things on odd places

Hej!

Ända sedan lillgrabben har börjat röra sig mera här hemma så har saker börjat försvinna.
Plötsligt så kan man hitta skedar i klädskrubben och leksaker i ugnen.
Nappar kan man hitta i tvättmaskinen och tuttflaskan kan man hitta i wc-skåpet.
Ingenting tycks längre ha en självklar plats i hemmet och allt som tidigare varit på markhöjd har av någon underlig anledning åkt upp på bänkar och hyllor.
Att försöka städa och hålla allt för bra ordning är nästan lönlöst, man hinner bara plocka bort så är leksakerna utdragna igen.
Egentligen gör det inte så mycket jag tycker endå att barn skall få leka och ha roligt med sina leksaker.
Jag vill inte ha ett hem där man skall behöva vara rädd för att allt de rör i skall gå sönder eller förstöras.
Givetvis vill jag ju inte leva i total kaos men för att bespara mig själv från onödiga irritationsmoment så har jag valt att inte ta all stor stress över att allt inte ligger i perfekt ordning.
Visst skulle jag kunna ordna allt i perfekta högar och ha barnlås på alla skåp, men det roligaste som finns enligt lillgrabben det är att få leka med alla sakerna i plastskåpet så varför inte låta honom hållas.
Sen finns det förstås skåp och lådor dit han absolut inte får gå. Som t.ex knivlådan och roskisskåpet dom är helt bannlysta och därför har vi barnlås på dem.
Han är i en rätt så rolig ålder just nu. han vet vilka saker han egentligen inte får göra och testar allt som oftast gränserna.
Nej nej kommer han och säger och visar pekfingret åt oss.
Då vet man att han har gjort något fuffens. T.ex kastat sin boll i den öppna spisen som vi har i köket.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar