torsdag 26 februari 2015

It doesnt really matter

Hej!

Jag läste häromdagen om vaccinationsdeatten på ÖT och vad jag förstod så råder det öppet krig mellan vaccinmotståndarna och de som tycker att vaccin är bra.
Jag blev nästan shockad över vilka saker folk faktist kan skriva åt varandra över nätet och hur man verkligen hoppar på varandra och försöker trycka in det som man själv anser är rätt i fejset på andra. Jag menar vem säger sig ha rätten att önska att någon annans barn skall dö.
Vem hoppas innerligt att någon annans barn skall få en så svår sjukdom att de dör eller får så svåra men att de kommer att ha ett riktigt dåligt liv.
Vilken förälder vill sitt barn så illa att de medvetet vill göra något fel och vilken förälder vill att det skall gå illa för andra.
 Det sämsta sättet att kommunicera med någon tror jag personligen är att säga åt dom att du har helt fel och jag har det rätta svaret. Vem vill lyssna på något sådant utan att genast vända taggarna utåt.
Du är dum i huvudet och har ingen aning om vad du talar om vill du att någon skall säga så åt dig? Jag tycker att det är respektlöst.
Ifall man själv sitter med sanningen är det ändå inte värt att lyssna på den andra parten, försöka förstå och till och med inse att man själv kan ha fel eller att man tänker olika.
Finns det verkligen en svart vit sanning?
Du tänker helt fel och jag tänker helt rätt?
Alla vill vi våra barns bästa.
Ingen av oss vill utsätta någon för något onödigt lidande. Inte jag i alla fall.
Det är väl där det stora kriget börjar.
Alla vill hålla på det som de tror är rätt.
Alla kämpar för sin sak och kör över den andra parten på samma gång.
Kan du inte fatta att det är så här? Frustrationen är stor.
Hur kan någon vara så dum att de inte förstår vad det ända rätta är? Är det lösningen på problemet? Alla bråkar mot resten av gänget? Jag tror inte det!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar