fredag 27 februari 2015

Step by step

Tjenare Bloggen!

Om vi skall se den här dagen från den positivare sidan så har båda hästarna fått lite träning idag. Lillasyster E och hennes kompis kom och hjälpte till med hästarna eftersom gubben är i Helsingfors på knäundersökning.
Mellizza slapp ut i terräng och sen så hängde vi och skrittade lite grann på Meciliah.
Hon är jätteduktig med insittningen. Jag tror faktist att hon tycker att det är lite roligt att gå runt och konka på någon.
Åtminstone får man ju en massa beröm och uppskattande klappar och det gillar hon. Vi gör det mesta barbacka med grimma och grimskaft. vill göra det så naturligt som möjligt först. Givetviis så skall hon ju ridas med sadel och träns också sen men så här i början när det bara är insittning det handlar om så tycker jag själv att det är smidigast att bara hoppa upp barbacka.
Det som också har varit bra idag är att jag själv kom iväg på en barnvagnspromenad samt fick vara hemma hos mamma och pappa en stund.
Lillasyster J lånade mig sin westernsadel så nu skall här provas sadlar.
Ifall vi skall fokusera på det negativa idag så är båda barnen sjuka.
De hostar snorar och har feber visade det sig nu i eftermiddag.
Gubben är borta och jag är ensam hemma.
Gubben kommer hem med tåget i kväll och han fick inte allt för positiva besked under dagens läkarbesök.
Båda barnen har sovit väldigt dåligt inatt.
Lillkillen har gråtit och inte kunnat sova och den äldre grabben har också sovit väldigt oroligt. Suck. Nåja nu orkar jag inte deppa över detta utan barnen sover nu som bäst och jag skall tröstäta en Mangokvarq.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar