torsdag 19 februari 2015

Motorbike

Hejsan!

Det blir mycket hästerier i bloggen just nu men eftersom det är en stor del i mitt liv som kretsar runt dem så får ni stå ut.
Igår red jag Silverpilen igen och han går från klarhet till klarhet.
Om han vore ett fordon skulle han nog vara en 1000 kubiks motorcykel, man får vara försiktig med både gasen och bromsen om man inte vill ha allt för snabba tempoväxlingar.
Han är så fruktansvärt känslig och reagerar på minsta lilla signal.
Det gäller bara att man som ryttare inte ger honom dubbla eller för starka signaler. H
an är riktigt rolig att hålla på med.
Det finns så mycket kapacitet i honom bara man får fram den.
Han är definitivt ingen nybörjarhäst men lycklige den som lär sig rida honom, de kommer att få dansa högt.

Annars då så mår vi bra. Lillkillen vaknade tidigt imorse och väcke oss med sitt prat.
Hans mage har varit bättre nu trots att jag fuskat med dieten.
På tal om att fuska så tror jag att jag slog mitt eget rekord i hur många fastlagsbullar man kan äta på en dag.
Hela fem stycken hann sjunka ner innan kvällen kom.
Ni kan ju gissa hur jag mådde sen.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar