tisdag 17 februari 2015

Pang i krutet

Hej och hå!

Kom just in från stallet. Pust och stön säger jag bara om denna blåst.
Jag hade tänkt göra något vettigt med lillprinsessan men eftersom hon var på "nu ska vi leka med vinden" humör så orkade jag inte ens satsa på att engagera mig allt för mycket.
Det räckte med att jag stod mitt i hagen med kameran i högsta hugg så showade hon loss och lekte att hon var en nyavfyrad Missil.
Runt runt runt sprang hon med bakdelen eller framdelen i vädret mest hela tiden.
Ihärdigt försökte hon få med oss och leka utan allt för stora resultat.
Seriöst var tar den hästen all sin energi och attityd från, hon blir nog en riktig tiger ute på tävlingsbanorna sen bara hon får mogna lite först.

Idag är det ju fastlagstisdagen ifall någon har missat det.
Vi är bortbjudna på mat hos svärföräldrarna och jag vet redan att det vankas både ärtsoppa och fastlagsbullar.
Jag tänker fuska med min diet och äta av allt som bjuds.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar