söndag 1 mars 2015

Date med girlsen

Hej och hå!

Jag lämnade grabbarna och gubben i sticket igår kväll och för ut på en välbehövlig tjejkväll.
Vet inte när jag sist har gjort någonting ensam för mig själv förutom hästarna då.
Fastän man trivs bra hemma och älskar dom små högt över allt annat tror jag endå att man ibland mår bra av att slippa bort och unna sig själv lite egen tid.
Under den tiden tankar man batterierna och kommer sen hem som en trevligare och mera harmonisk hemmamamma och fru.
Jag vet inte hur det är med er andra men jag har ett behov av att ibland få vara lite för mig själv på egen hand och sen så är allt frid och fröjd igen.
Det var superroligt att vara iväg en stund och det blev spakväll för hela slanten.
Jag hör inte till den som unnar mig själv så mycket tid på vardagar så det var riktigt roligt att bara få ta hand om sig själv. Vi åt god mat och pysslade på med både det ena och det andra.
Nu är fejset lent och skönt. Det blev en ordentlig rengöring med produkter som jag annars aldrig skulle ha råd med.
Håret doftar ljuvligt och naglarna är till och med lackade.
Det är inte varje dag denna kvinna har lilaglittrande naglar.
Jag menar hur praktiskt är det med lackade naglar när man annars mockar skit, bär höpåsar och har hand om ett hushåll. Fina är de i alla fall så länge det varar.
Idag har jag dock snabbt kommit tillbaka till vardagen.
Natten blev inte så värst bra på grund av sjuklingarna och mitt i natten vaknade jag av att jag hörde en hög smäll och kort därefter en till.
Jag har fortfarande ingen aning om vad det var men jag steg upp i alla fall och tittade ut genom fönstret.
Någon minut efter så såg jag att några billyktor lämnade gården men jag har ingen aning om vem det var eller vad de hade gjort hit. Ingenting är borta i alla fall så det är ju skönt.
Hästarna har blivit skodda och verkade idag. L'mnade på snösulor åt Mellizza ännu för säkerhetsskull ifall det kommer mera snö.
Det blåser otroligt mycket här idag och lilltösen var lite på tårna.
Dock gick det helt okej fastän verkning inte hör till hennes favoritsysselsättning.
Så länge hon fick mörda ryktborsten så länge så gick det bra.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar