torsdag 14 maj 2015

Hola dagen!

Godmorgon!

Plask, plask smatter smatter. Någon som kan gissa vilket väder vi har idag?
Fastän jag satte på hästarna regntäcken imorse när dom skulle ut så känns det som om de redan är dyblöta.
Hade de varit porslinshästar hade de nog fått stanna inne en dag som denna men eftersom det inte finns något dåligt väder utan bara dåliga kläder så fick de vackert traska ut i hagen.
Den yngsta Prinsessan bryr sig inte desvärre i att regnet öser ner.
Det finns bara flera pölar att plaska i och sånt tycker hon är roligt.
Den äldre prinsessan trodde dock inte sina ögon när jag ledde ut henne till hagen.
SERIÖST MATTE du kan inte mena allvar, här vill jag INTE VARA.
Stackarn fick vackert acceptera sitt öde.

Om ni funderar var jag hållit hus dom senaste dagarna så har jag och Gubben varit iväg på en välbehövlig Minisemester.
Vi tog båten över till Umeå och spenderade natten där.
Jätteskönt att få sova ut en natt och vakna när man var pigg och utvilad.
Gott var det också att få frukosten serverad.
Lite shopping hann vi också med. Ett par fulsnygga byxor till mig och ett par sköna fina åt Gubben. Länge sedan man har haft tid att lugnt strosa runt i affärer.
Innan vi begav oss hem tillbaka så fick vi andas in lite hästdoft också.
Fick stifta bekantskap med en härlig arabprinsessa sånt tackar man ju inte nej till :) <3
Sen var det bara en lång hemresa kvar på schemat. ruskigt regnigt väder var det, men hem kom vi.

Nu skall jag snart iväg på tur med hästarna, ha en bra dag alla :)


2 kommentarer:

  1. Hur gick det med hästbesöket?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gick nog bra. hon var jättesöt och trevlig tyckte jag.. Dock kunde vi inte provrida eftersom hon blev röntgad samma dag och hade fått lugnande.. så det var lite synd :/

      Radera