söndag 10 maj 2015

På tur med prinsessorna

Godmorgon!

Denna morgon har varit en aktiv sådan.
Vaknade upp redan klockan sju eftersom lillkillen ville ha sin morgongröt.
Passade på att släppa ut hästarna på samma gång när jag ändå var vaken och efter det blev jag bjuden på morgongröt och kaffe av Gubben.
Säg mig varför något som så vanligt som gröt är så mycket godare när någon annan lagat det åt en?
Efter frukosten så for Gubben och barnen iväg och handla och jag fick ta mig lite tid tillsammans med hästarna.
Tog två flugor i en smäll och for ut på söndagslänk med Meciliah runt byn.
Folk tycker kanske att man är dum i huvudet när man tar med sig en unghäst in till byn men jag tycker att det är en bra sak.
Då får hon chans att vänja sig med att hänga med på saker och bekanta sig med ny miljö och samtidigt så får hon träffa på både människor och trafik.
Där vi bor just nu så skulle det vara rent av farligt om hon inte skulle vara trygg med att röra sig runt människor djur och fordon.
Då skulle jag aldrig kunna gå iväg från gårdsplanen med någon av hästarna och det vore ju lite synd. Då är det bättre att hon är lite härdad med det mesta och i framtiden tror jag att det endast kommer att vara positivt att hon har fått se en del saker i livet.
Tog sen ut Mellizza på en tur också. även hon slapp att bara på ryttare idag och motionerades förhand.
Jag vill gärna att mina hästar skall kunna ledas och motioneras lite hur som helst och eftersom det inte alltid är så lätt att hinna både motionera sig själv och hästen på samma gång så brukar jag ibland ta dom vid hand istället så att jag själv får gå eller springa.
Tror att det är skönt för dom ibland också att bara få gå runt och strosa bredvid.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar