tisdag 9 juni 2015

Dagen på stickan

Hej hopp bloggen!

Så lider även denna dagen mot sitt slut.
Det är skönt att på kvällskvisten bara sätta sig ner och skriva några rader.
Än en gång har jag hunnit tänka igenom vilket underbart liv jag lever.
Jag har så otroligt mycket att vara tacksam för.
Saker som man tar för givet men som inte är någon självklarhet.
Det är sjukt att tänka att här sitter man i all sin ro. mätt i magen med sin familj.
Vi har hus och hem och pengar att röra oss med.
Gubben har arbete och jag har rätt att få vara hemma med mina barn och dessutom få betalt för det. Våra barn får gå i skola och lära sig saker.
Vi lever i ett land som inte befinner sig i krig. Vi kan sova lugnt om nätterna.
Vi tar det för givet och vi förväntar oss att det skall vara så här eftersom det är vår vardag.
Oftast glömmer man bort att tänka på att vi bor i ett av de bästa länderna i världen.
Hur skulle våra liv se ut om vi skulle bo någon annanstans. skulle vi vara hungriga och skulle vi vara törstiga?
Skulle vi ha tak över huvudet? skulle vi vara på flykt?
Kanske skulle vi bo i en hydda?
 Kanske vi inte ens skulle leva, det vet man inte?
Hur som helst är jag tacksam, tacksam för otroligt mycket!

Imorgon bär det av till Tammerfors med tjejerna.
Länge sedan jag varit iväg på någon resa för bara egen vinnings skull, men det skall bli roligt att få komma iväg på en liten tur.
Egentligen behöver jag ingenting.. förutom lite saker åt hästarna då, så en sväng via Hööks blir vi nog tvungna att ta.
Nya hästen kommer ju i nästa vecka så hon kan ju behöva lite ett som annat.

Vi har fått hagarna färdiga idag och efter det släppte vi två lyckliga hästar på bete.
Jag och min brorshustru aka min bästa vän hjälptes åt med den sista hagen igår.
Vi slet som två odjur och mycket fick vi gjort. idag värker armarna och resten av kroppen men det känns endast bra och skönt att alla hagar är fixade inför sommaren. Två här hemma och så en borta vid sjön.
 Speciellt Meciliah var överförtjust över nya marker att utforska, riktigt synd att jag inte hade kameran med och kan bjuda er på dagsfärska bilder.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar