lördag 6 juni 2015

En känsla att något inte stämmer

God eftermiddag!

Jag kom just hem från Pirayan som fått vara på skolning idag.
Det känns bra att jag fick bekräftat att det verkar vara något som stör honom och att han inte fungerar 100% som han ska just nu.
Han är väldigt tramsig med munnen just nu och har annars lite svårt att hålla reda på sina fyra ben
Det är skönt att man har någon som är duktig och som man kan rådfråga ifall man funderar på och att tankarna lite far åt samma håll.
Vi skall börja med att kolla upp tänderna på honom nu samt låta någon undersöka ifall han har några låsningar eller spänningar i kroppen som stör honom.
Förhoppningsvis så är det ju något av de sakerna som stör honom och bara man får det korrigerat så börjar ridningen löpa på som vanligt igen.
Det är ju lillasysters guldklimp vi har att göras med så man vill ju verkligen att allt skall vara bra med honom.

Bloggen handlar mycket om hästarna just nu men det är på hästfronten som det händer saker mest hela tiden.
Här hemma har allt sin gilla gång.
 i lever småbarnsliv i ett nötskal. barnen har sina rutiner och vi anpassar oss efter dom.
Med en grabb på 1 år och 10 månader och en på 7 så har man ganska mycket händerna fulla när dom är vakna.
Den äldre av dom är väldigt aktiv och hinner hitta på en massa bus så snart man bara tittar bort.
Den yngre är också en aktiv liten krabat som inte tycker om ifall det är alldeles för lugnt och stillsamt i huset.
Vi gör nu inte så mycket speciellt hemma hos oss.
Jag är ingen pysslig nu renoverar vi upp här hemma eller fixar lite i trädgården typ.
Jag är inte alls intresserad av sådant.
Inte är jag heller någon typ som vill ha upp någon perfekt image och visa upp hur fina och välklädda mina barn är och inte är jag någon supermamma med alla magrutor på rätt plats typ av mamma heller. Vi bara är någonstans mitt bland alla andra vi.
Det är inte så mycket speciellt med våran lilla familj.
Vi trivs bra tillsammans och vi älskar varandra och det är huvudsaken










1 kommentar:

  1. Gud så fin häst!! :)
    Kul att läsa om andra med liknande livssituation som en själv också _ hästtokig + småbarn. Många som funderar hur sjutton jag kan ha häst då jag har barn, men jag måste säga att jag tycker inte att de är nå värre "problematiskt" :)
    www.hanzku.wordpress.com

    SvaraRadera