fredag 5 juni 2015

Glass i stora lass

Hej!

Idag är det fredag om ingen har missat det.
Vi har haft fullt upp som vanligt med program till höger och vänster.
Fredag borde ju egentligen vara en städdag men det har vi då inte hunnit med direkt.

Hästarna har sluppit ut och röra på sig nu i eftermiddag och syrran fick äran att rida den äldre Prinsessan.
Vi for en sväng via ridplan och de fick jobba med att rida rakt över bommar och en hel del tempoväxlingar.
Det var otroligt roligt att se hur de båda lärt känna varandra under vintern och att ridningen verkligen gått framåt.
Om man tänker att syrran bara ridit ett år ännu så är jag riktigt riktigt stolt över henne.

Något som också är roligt är att hästen vi tittat på gått genom veterinärbesiktningen och vi väntar hem henne i slutet av nästa vecka.
Det skall bli så otroligt spännande att få hem henne.
Har sökt länge och väl efter en passande livskamrat och mailat hit och dit med uppfödare försäljare och alla möjliga hjälpsamma folk.
Vi har ju sökt efter ett sto som skall kunna användas både till ridning och avel.
Att hitta ett sto som varit ordentligt välriden har inte varit så lätt.
Jag har fått många fina erbjudanden som jag noga tänkt igenom.
Jag har funderat väljt och vrakat och tillslut nappade det riktigt ordentligt.
 Nu hoppas jag bara att allt klaffar med transport hem och att allt löper smidigt på.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar