måndag 29 juni 2015

Ledsna barn

Hej!

Finns det något värre än kvällar när barnen är ledsna och gnälliga och man inte riktigt vet vad som är fel?
Båda barnen har haft en sådan kväll idag och det är något av det värsta som finns, man känner sig så hjälplös när ingenting är bra och ingenting tycks fungera.
Vanligtvis brukar de somna av sig själva när vi lägger dom om kvällarna men just idag så blev det inte så.
Hela den här dagen har de båda två varit lite upp och ner och det har även smittat av sig på föräldrarnas humör.
Nåja vi tar nya tag imorgon och hoppas på en bättre dag då istället.
Väljer vi att fokusera enbart på det positiva idag så har det ändå varit en bra dag.
Nya medryttarna kom och provred idag och de verkade gilla M-Prinsessorna. Nellizza visade sig från sin bästa sida och det var ju bra.
På Onsdag kommer också två tjejer och kollar så det skall bli bra att få lite sällskap och hjälp med hästarna.
Det blir rätt så ensamt när man har stallet för sig själv så det är roligt med sällskap ibland :)

Senare på kvällen for jag och Gubben ut på en löprunda.
Det blev endast 5 km och tungt gick det, men skam den som ger sig säger jag bara.
Efter löprundan tog vi barnen med och for ett varv på freesbeegolfbanan.
Jag har aldrig testat det förrut eftersom jag hyser en viss  hatkärlek till Golfsporter överlag men det var helt okej faktiskt, jag kan till och med förstå att folk kan tycka att det är roligt.

Imorgon är det Breezes tur att slippa ut ur hagen och göra något vettigt.
Planen är att vi skall jobba lite med Bommar och kanske till coh med hoppa några skutt. det ser jag fram emot! :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar