söndag 28 juni 2015

Well lets take a ride with a bike

Hej!

Här sitter jag nu rejält svettig men endå rätt nöjd.
För en stund sedan var jag inte lika glad, kom på den briljanta iden att ta cykeln till stallet istället för bilen och jag hade totalt glömt bort hur tungt det kan vara att cykla 10 km i motvind.
De första 5 kilometrarna gick bra och sedan började jag bittert ångra mitt val, men jag trampade vidare och fram kom jag ju till sist. Hemvägen var ännu värre då började jag tvivla på mitt val redan den första kilometern. Stanna nu det här blir till ingenting viskade en liten röst i mitt öra.
Ring efter Gabbe säg att han får hämta dig inte orkar du ända hem..
Hmm tur att man är envisare än så sakta men säkert kom jag mig hem och nu är det endast skönt.
Det blev ingn ridning för hästarnas del idag.
Breeze slapp ut på en lite längre terrängpromenad igår och är därför ledig idag. Vägvalet var inte det bästa, tänkte att vi skulle ta skogsrundan som alltid brukar vara så härlig om somrarna men jag hade totalt glömt bort hur vått och eländigt det kan bli i skogen om det regnar mest varannan dag.
Nåja vi fick ju i alla fall träna på att traska över diken och genom vattenpölar och sådant och det gick galant. Vi träffade också på ett par bilar och även det gick bra.

För Pirayans del blev det massage.
Massören hittade 2 låsningar i bogen som hon jobbade på med en bra stund så nu borde han vara Fit for Fight igen.
Syrran kommer hem från Canada om lite mera än en vecka och då tar hon över ansvaret för honom igen.
Lite vemodigt kommer det allt att kännas men jag gissar att hon inte har något emot att låna ut honom lite nu som då.
Jag tror att det har varit nyttigt för honom att bli lite hanterad och tränad av någon annan emellanåt och han har tyckt att det har varit roligt att få bli ridhäst.
Han har mognat på en del på flera plan under de senaste tre månaderna tycker jag i alla fall och det hoppas jag att hon också tycker.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar