lördag 13 juni 2015

Saturdayfever

Tjena!

Gissa vem som blivit förkylda? Båda jag och barnen.
Det känns lite trist och lite surt med sådant är livet.
Jag och barnen får en helg på tumanhand eftersom Gubben sticker iväg ner till landets södra delar och först kollar in styrkelyfts VM och sen tar han hem nya hästen på samma gång.
Det skall bli otroligt spännande att få träffa henne på Måndag eftersom vi inte har träffat henne på riktigt utan bara sett bilder och filmer på henne tidigare.
Det känns väldigt spännande, jag är väldigt förväntansfull men ändå spänd på samma gång. Jag hoppas allt går bra med transporteringen att ingenting strular. Det är ju en bra bit när man skall resa ända från Danmark
Jag ser verkligen fram emot att ha en ny häst att rida in mig på och jobba vidare med.
Efter vad jag hört så är hon lätt att rida och kan en hel del inom dressyr så det skall bli riktigt spännande att påbörja ett nytt äventyr.
Det skall bli roligt att ha en yngre häst att rida, en som man kan tänkas utvecklas med och träna tillsammans med.
En som ändå har ett par år på nacken så att det inte är inridningen man behöver satsa på.
Det blir ju hela familjens häst så jag hoppas och tror att vi skall trivas tillsammans och att hon skall trivas med oss.
stort tack Lise och Ina för att vi fick köpa henne!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar