lördag 4 juli 2015

So am I still waiting

Hej!

Vet ni vad jag är dålig på? Jo att vänta.
Jag avskyr dagar när jag vet att någon skall komma, men inte vet vilken tid.
Jag är ganska så beroende av klockan kan jag lova er.
Denna veckans vänta gick åt till Veterinären.
Trots att vi egentligen var hemma hela dagen så gick jag som på nålar hela tiden och hade svårt att komma mig för att göra någonting.
Även om jag visste att hon skulle komma någongång på eftermiddagen så väntade jag omedvetet redan från morgonen.
Veterinären var dock en av dom bättre som meddelade en ungefärlig tid och sedan meddelade att hon blir försenad.
Det uppskattades väldigt mycket. Hon var  en väldigt noggrann typ när hon väl kom.
Aldrig tidigare när hästarna blivit vaccinerade så har de blivit tagna pulsen på alla fyra benen , provade tempen på, samt blivit lyssnade på hjärtljuden och lungorna.
Dom flesta veterinärerna som varit hit har stuckit sprutan i hästen och tackat för sig, men jag gissar att det är en bra sak att kolla upp att hästen verkligen är frisk innan man vaccinerar den. Nu är vacciineringen i alla fall gjord och hästarna får ta det lugnare ett par dagar. hovslagaren kommer idag och fixar fötterna på dem och efter det så borde det vara lugnt ett tag.

I nästa vecka börjar dom påla upp den nya butiken som skall bli grannar med oss.
De var hit häromdagen och tog kort av all betong, kakel och sånt ifall något skulle skaka sönder.. hmm..
Hästarna lär få gå bakom travstallet i hela nästa vecka tror jag. ´
Mycket har dom blivit vana med men jordbävning så tror jag inte att dom uppskattar särskilt mycket. Deras hage går ju dessutom alldeles bredvid åkern där butiken skall komma så jag gissar att det skulle bli lite väl livat för dom stackarna.

Just nu har jag lite dilemma över hur jag skall börja tänka med Lillprinsessan.
Vuxenlivet kommer emot med väldig fart..
Borde jag betäcka och låta henne gå som avelsto ett år och på samma gång påbörja inridningen.. Borde jag endast så smått påbörja inridningen och se vart det leder..
Borde jag låna ut henne ett par år till satsande tävlingsryttare inom distans, vilket hon skulle passa suveränt till och egentligen är avlad för.. hmm..









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar