måndag 6 juli 2015

Tänder

God kväll!

Så var då denna dagen till ända och mycket har jag hunnit med.
Lillkillen här hemma håller på att få tänder så han är inne i en väldigt gnällig period just nu.
Den stackaren vet inte riktigt vart han skall ta vägen eftersom det kliar så förfärligt.
Jag hoppas tanden kommer fram snabbt så att han blir sitt gamla vanliga jag igen.
Just nu är han väldigt nära att knäcka krypkoden. ha gungar, gungar och gungar men kommer inget vart.. Eller benen vet han hur han skall flytta men inte armarna :)
Han växer med en väldigt fart, han kan nästan dela kläder med storebror.
Storebror fyller två år om två veckor, tänk vad tiden går. Just nu är han inne i en period då han tycker väldigt mycket om sin Farfar samt om traktorer och motorfordon överlag.
Det bästa han vet är när han får följa med i traktorn, där skulle han kunna sitta hela dagen.

Alla fyra hästarna har sluppit ut idag.
Bruna bönorna fick fara med Medryttarna så då passade jag på att satsa tid på Röda Faran och Silverpilen.
Jag funderar lite smått på att starta en klubbdressyr med Breeze så vi får öva lite grann nu innan.
Det är säkert 5 år sedan jag sist tävlade dressyr så man är ju liksom lite ringrostig, å andra sidan är det väl lika bra att börja på och så ser man vart det leder.
Det är nu ingen stor tävling och det får gå precis som det går, vi tar det som en övning.
Övning ger färdighet sägs det ju så det ordet kan vi hålla fast på :)

Pirayan var också väldigt duktig idag, det märktes att sommarvilan hade gjort honom gott.
Idag satt galopplyftningarna som ett smäck, det var bara att flytta höften litegrann så lyfte han på en gång, härligt så.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar