onsdag 2 september 2015

Jämn takt, jämn kontakt

Hej Bloggen!

Det går framåt med Breeze och det är så roligt när hon utvecklas mot det bättre hela tiden, även jag blir stadigare i sadeln och hittar knapparna bättre vart efter.
Vi har jobbat en hel del med att hon skall hitta bra balans och en jämn takt i alla gångarter och att hon inte skall ha för bråttom och springa iväg när hon blir stressad och sakta men säkert blir hon stadigare och stadigare.
Stort tack till bästa S som hjälper mig med henne det är verkligen guld värt!
Hon har även fått skor på fötterna nu också eftersom underlaget här hemma inte är så bra och det märks att hon är betydligt nöjdare med det.
Trafikträningen går också framåt den med.
Hon blir allt mera härdad med bilar, traktorer och annan trafik.
Dock tycker hon fortfarande att postlådor skuggor på vägen och annat skräp på marken kan vara eldsprutande drakar. Jag har två kilometer nu till närmaste ridplan och en kilometer till travbanan där det också går att rida så hon blir utsatt för alla möjliga saker på vägen dit.
Bland annat att gå under riksvägstunneln är en av sakerna som ingår i den vardagliga motioneringen :)

What else? Igår firade jag och Gubben två årig bröllopsdag.
Tiden går så fort när man har roligt. jag fick en häst i present..
Inte en riktig då men en prydnandshäst med orden att det ända du endå vill ha är en häst.. hahahaha. Någon som börar känna sin fru bra :)
Vi han inte med så mycket speciellt igår..
Tanken var att vi skulle hämta hem skivor till boxarna, men gubben fick läkartid för sitt finger som nu är infekterat.. Jippijej..
Dock han vi med en snabblunch på Friends and Brgrs med barnen på varsin sida.
På kvällen hade ja hunnit boka in en date med två kompisar innan jag hade vetat att han skulle vara sjukledig så vi firade dagen med att åka och handla.. Älskar dig G över allt annat <3<3<3





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar