tisdag 17 november 2015

Beundrar er storfamiljsmödrar!

God Eftermiddag!

Denna dag är en regnig sådan.
Hade inplanerat Breeze ridning från morgonen men det fick vi skippa på grund av vädret som bjöd på ett spillande regn.
Gubben for då till Gymmet istället och nu skall han iväg på kvällskifte.
Avskyr som pesten när han har kvällskifte, långa ensamma kvällar som jag har svårt att hitta en mening med.
Jag har helt enkelt svårt att hitta något som motiverar mig, jag tycker att det enbart är trist.
Jag måste säga att en storfamiljsmamma, det skulle inte passa mig.
Det känns nästan hemskt att säga det men jag tror att jag skulle bli en förskräcklig sådan.
Jag är helt enkelt inte en person som trivs med att pyssla på i hemmet, laga mat och städa, tvätta lite kläder, köpa lite inredning och kanske sy några kuddfodral.
Jag beundrar och avvundas dom som trivs med det. från botten av mitt hjärta så önskar jag att jag ens skulle ha en uns av lite huslighet, men nej den existerar inte tyvärr.
Ta mig inte fel nu!
Jag tycker att det går bra att vara hemma på dagarna med barnen.
Då har jag rutiner som får dagen att gå runt.
Vi äter morgonmål och sen leker vi kanske utomhus.
När vi kommer in gör vi mat och röjer undan och efter det är det läggdags, sen leker vi en stund till och sen kommer pappa hem.
När Gubben kommer hem så sticker jag ut en stund med hästarna, rensar huvudet från allt och mockar lite skit. tar en vild galopp över ängen och promenerar häst nummer två.
Sen går jag in igen och är en ny människa. trevlig och redo för kvällen, besöka några vänner eller hitta på något roligt.
Jag är lite av en orolig själ, trivs helt enkelt inte att bara hålla på inomhus och vill jämt och ständigt ha något på gång.
Lite egentid är viktig för mig. Jag behöver få lite utrymme ibland.
Jag klarar helt enkelt inte av att vara tillgänglig 24/7 hela tiden, det är också en hemsk sak att säga men så är det helt enkelt.
Jag är väldigt klaustrofobisk av mig tyvärr, jag måste känna att jag är fri och att jag har möjlighet att ta mig friheter.
Därför skulle jag aldrig klara mig i ett förhållande där det inte skulle vara jämlikt eller i ett förhållande som skulle vara kontrollerande, jag har mycket svårt att tro att det skulle gå bra för mig där.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar