fredag 18 december 2015

Bättre sent än aldrig

Hej!

Jag ahr ett stort problem och det är att jag avskyr att ringa folk.
Jag skjuter upp det så länge det bara går och helst ringer jag inte alls.
Inte för att jag har något emot personerna i fråga utan just för att jag avskyr att prata i telefon.
Detta leder till att jag undviker att boka tandläkartider och läkarbesök. S
å pass länge den här gången att jag missade det första ultraljudet i vecka 12 och inte heller har varit på inskrivning till rådgivningen för graviditeten.
Fy skäms på mig.
Tillråga på allt så avskyr jag sjukhus också och drar mig för att åka dit och vill helst inte träffa några läkare och allra minst prata med dom.
Så fort jag befinner mig i samma rum som dom så börjar jag tveka på mig själv.. Är jag ens sjuk.. Är jag ens gravid? Tänk om jag bara inbillar mig..
Nåja hur som haver ringde jag igår och bokade tid och redan idag slapp jag iväg på ultraljud. Dom andra verkade tycka att jag var ute i det senaste laget..
Allt såg bra ut och visst ligger det en bebis på gräddning där och vi fick bekräftat att jag är i vecka 17. Stor ros till mig själ som faktiskt for dit och inte sjukanmälade mig i sista minuten. Vilket ahde varit omöjligt med en ivrig amn som tyckte att det var nog dags för frugan att kolla upp sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar