lördag 26 december 2015

Dunder och brak

Hej!

Swish så var julhelgen förbi!
Vi har haft det bra och firat med släkt och vänner.
Julstressen har jag inte alls känt av och det tycker jag är skönt.
Är inte den som gillar att putsa, fejja och ställa till det så mycket för mig själv när det kommer till julen utan njuter mera av andras limpor, julstjärnor och granar.
En hel del paket har vi dock hunnit få och det är alltid roligt.
Vet att julen inte handlar om paket och vad man skall få men endå tycker jag att det är lite spännande att öpnna presenterna och se vad som gömmer sig däri.
Gillar också att ge presenter bara jag vet vad folk vill ha.
Nu börjar den största delen av helgen gå förbi och livet återgår sakta till det normala.
Julklapparna är öppnade, maten är uppäten och chokladaskarna står på hög. Barnen leker med sina nya klappar och föräldrarna pustar ut!

Sitter och försöker fundera ut hur nästa år skall se ut på hästfronten men det är så svårt när man inte kommer att kunna göra så mycket själv.
Hade ju planer på att tävla och träna och nu får man plötsligt vända kappan efetr vinden och lita på att andra fixar det åt en..
Avskyr att inte själv kunna vara med i spelet.
Hur tacksam och glad jag än är över all hjälp jag får så är det endå så svårt att själv bara sitta på rumpan och förlita sig på andra.
Det hänger inte bara på vad jag själv vill och kan utan vad andra vill, hinner och kan..
Det är inte bara att kasta på sig jackan och skorna och ta just ett sådant ridpass när det passar för en själv..
När det kommer till hästarna har jag egentligen ett enormt kontrollbehov och jag vill ha minsta lilla detalj på klart.
Jag hart fått lära mig själv med tiden att andra kan fixa dom och att det går bra och att allt inte behöver vara på mitt sätt, men endå är det så svårt så svårt så svårt.
Mellizza och Meciliah har jag egentligen ingen panik över och tror att det kommer att fixa sig, men Breeze så känner jag ångest över..
Hur skall hennes träning fixa sig på bästa sätt, hur skall hon utvecklas vidare detta år när jag själv kommer att vara oförmögen.
Tanken var ju att hon skulle utbildas, tränas och tävlas och jag är ju inte den som gillar att ge upp det jag tänkt.
Frågan är bara hur jag skall få det fixat på bästa sätt så att det blir riktigt bra?

Vill på samma gång passa på att tacka alla som hjälper mig med hästarna! Ni är verkligen värdefulla! <3









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar