söndag 27 december 2015

När man hittar flytet

Tjena!

Tittar bara in lite snabbt!
Dagen har gått i hästarnas tecken eftersom vi har haft hovslagaren på besök.
Alla hästar har nu fina hovar och snösulor under så nu kan snön och slasket komma om det så behagar.
Hade ett riktigt kanon pass med Breeze idag från marken.
Har länge gått och klurat på hur jag skall få henne att förstå exakt vad jag vill att hon skall göra när jag ber om sidvärtesrörelser från marken.
Tidigare har vi haft mest misskommunikation och hon har blivit less och stressad och försöker springa från uppgiften men nu äntligen har vi hittat samma nivå och signaler som båda två förstår oss på och då går det mycket bättre och hon kan ta ett steg i gången och vänta på instruktioner, precis som jag vill ha det.
Nu kan jag stå framför henne och själv visa med kroppen vad hon skall göra och hon flyttar utan att jag behöver lägga tryck mot.. Vadå nörd?
Vi jobbade också lite cavalettibommar som hon alltid tycker är roligt samt att vi klättrade lite i viadukten och hoppade några diken.
Blev ett helt okej pass även om jag inte satt på ryggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar