torsdag 25 februari 2016

Silverpilen

Godmorgon!

Hängde med Lillasyrrorna till stallet igår med kameran i högsta hugg.
Det var riktigt synd att det redan börjat skymma för alla hästar bjöd på både bus och annat roligt.
Pirayan fick komma ut och jobba litegrann på åkern och nu såg man att de hade tränat ordentligt på det vi jobbade med sist.
Han böjde mycket bättre på volterna och lyssnade bättre på hjälperna.
Galopplyften satt som smort och han lämnade inte bara och studsa på stället.
Jätteroligt att se och få följa deras utveckling.
I den här farten är de nog redo för några mindre tävlingar i sommar.
Lillasyster E red på Trolli och det är en mycket söt liten ponny.
Så olik arab man bara kan vara och av en helt annan kaliber.
Hon prövade alla gångarter på honom och det gick också fint.
Lite fick hon kämpa för att han skulle röra på sig dock, kommer inte riktigt med blotta tanken som det gör med araber.
Sen på slutet fick de busa av sig i hagen och oj oj oj vad Pirayan älskar att visa upp sig.
Han hade hemskt gärna fått dela med sig lite av sina rörelser och sin showattityd åt nån av mina hästar.
Jag försöker övertala syrran att ta med honom på någon show i sommar, bara för skojs skull.
Jag tror han skulle älska det!

Sen måste jag bara bjuda på några bonusbilder på shettisarna Lydia och Joker.. Sjukt söta och hade gärna fått följa med mig hem <3















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar