torsdag 10 mars 2016

Det känns klart i huvudet!

Hej!

Som vanligt har vi mycket på gång.
Livet rullar på och det är få pauser där man hinner stanna upp och hämta andan.
Det är hela tiden  något som händer eller något som snart skall ske så till slut blir man alldeles yr i bollen eftersom man hela tiden känner att man är på väg någonstans.
Dom senaste månaderna har jag även märkt på mig själv att jag inte är mig riktigt lik.
Jag har varit trött arg och irriterad.
Jag har även varit mera osocial inte riktigt orkat anstränga mig för att vara glad, trevlig och träffa massor med folk.
Idag är dock en bättre dag, Jag är inombords lugnare och tänker klarare.
Vi har lite mindre saker på schemat och det är välbehövligt och skönt.
Sari var hit imorse och hjälpte mig med Breeze.
Jättetskönt att få diskutera och ventilera med henne och fundera hur man skall träna vidare.
Hela förra veckan kände jag mig som ett uppgivet frågetecken hur jag skall gå vidare med Breezes träning,
Efter idag känns det dock mycket bättre och klarare och känns också bra att jag tänkt något så när rätt och inte helt jobbat på fel sätt.
Nu när jag inte kan rida henne själv så jobbar jag ju henne endast från marken och då börjar man plötsligt se saker och upptäcka saker man inte tidigare sett.
Det är nyttigt men också skrämmande.
Jag får akta mig så jag inte bara börjar fokusera på det som inte fungerar och blir frustrerad för att jag inte får ihop det som jag vill.
Jag hoppas att till sommaren när jag kan börja rida igen att jag kan ta med det jag ser från marken upp på ryggen och att jag då kan jobba med mera förståelse och känsla samt att hon till dess blivit lite starkare och rakare speciellt i den svagare sidan.
Sari red även Pirayan tidigare i veckan och även det var intressant att se.
Pirre var verkligen inte på sitt bästa humör och bjöd på lite attitydsåsikter men slutet gott allting gott kan vi väl säga.
Att jag sedan hade barnen med som förde ett hiskeligt liv på läktaren samt att det rasade snö från taket på samma gång gjorde ju inte heller situationen lättare. Sen efetråt släppte vi lös honom i manegen och han fick springa bort sin överskotts energi.
Då trillade poletten ned och han jobbade superfint löst med Jenny.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar