torsdag 17 mars 2016

Lektionsdags

Godkväll!

Hoppas ni haft en bra dag, det har i alla fall jag haft!
Började dagen med att syster yster kom och plockade upp oss och så for vi och hälsa på Killarnas yngsta kusin N. där blev vi bjudna på mat och det uppskattas alltid.
Det värsta jag vet är att bara göra mat åt mig själv, mycket trevligare att äta flera tillsammans. Dessutom smakar oftast borta mat mycket bättre än det man är van att äta hemma, det behöver inte ens vara något avancerat.

Sen på eftermiddagen kom D hit och hade lektion åt Jenny och Breeze.
Liksom när S kommer hit så är det alltid lika lärorikt när hon eller D kommer och man får nya ideer och tips på hur man skall gå vidare.
De är båda två bra på att förklara så man förstår och det är ju viktigt för att man skall kunna göra rätt.
Tror J hittade lite flera knappar nu hur hon skall jobba med Breeze och det var roligt att se.
Även om syrran och jag oftast kommer överens nu för tiden så är det jättebra att någon utomstående kan komma och hålla lektion och förklara.
Dels för att man lär sig mera när det är någon kunnig som förklarar och man tar mycket bättre till sig vad någon annan säger än vad ett syskon kanske säger och man blir inte heller lika lätt irriterad på någon annan :)
Jätte tacksam är jag att Jenny ställer upp och kommer och hjälper mig med hästarna, det är guld värt!

Ni får ursäkta den rosa schabraken på en fux, vet att det är ett stilbrott!
Dock förlåter jag mig själv utan problem.
Rider man hemma på en halv lerig åker så får man ha udda färgkombinationer samt flätor kvar i manen.
Flätorna sitter där för att hennes långa man inte skall tova ihop sig av all lera som nu dyker upp under snön :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar