onsdag 16 mars 2016

Fixat och trixat

Hej!

Sådärja då var denna dagen till ända och en rolig sådan har det varit.
Har haft besök av min vän aka min mans brors fru och hennes dotter så länge Gubben var i arbetet och det 'är ju alltid trevligt med sällskap. Barnen börjar så småningom förstå sig på det här med att man kan leka tillsamamns korta stunder utan att ryka ihop för minsta lilla och det är ju ett stort steg i rätt riktning och en lättnadens suck för föräldrarna. Om ett par år kommer de nog att hitta ännu mera flyt i leken skall vi hoppas.
Sen har jag också hunnit pyssla på lite med hästarna. Dom har fått vara nakna hela dagen i vårsolen och det tycker de är skönt. Fällningen har de också lagt igång med och man bliur alldeles hårig av att vara i närheten av dom.
Skrittade ut en sväng med Breeze och hon var pigg och skulle gärna ha gjort lite mer avancerade övningar än mig.
Jag hade tänkt att vi skulle öva övergångar och sådant i en lugn takt och att hon skulle lyssna på mig men hon hade tänkt att vi skulle öva sidvä'retsrörelser och diverseskolor åt olika håll och kanter.
Slutligen hitaade vi ett fungerande koncept som fungerade väldigt bra dessutom. Imorgon kommer David hit och håller lektion åt Breeze och syrran. Det blir säkert lärorikt och förhoppningsvis hittar även Jenny några knapapr på henne.
Träffade på två syriska pojkar i skolåldern under våran promenad idag som beundrade Breeze och klappade om henne.
De konstaterade att hon var en stor häst på bruten svenska.
Trevligt så, hoppas de skall trivas här i vår lilla by och få vänner och känna sig välkomna. Sådant tror jag ä'r oerhört viktigt när man är ny. Att man inte blir utstött och inte får vara med.
Sen ikväll har vi varit bort bjudna på mat samt grejat på lite här hemma.
Båda skottkärrorna har haft punktering och det är ju lite ohållbart när man har häst och boxar som behöver mockas.
Vi ahr cokså kört bort lite gammalt hö och sådant.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar