tisdag 15 mars 2016

Livet på landet

God kväll!

Vilken dag säger jag bara, vet inte när jag sist varit så aktiv.
De brukar ju säga att man som gravid kan få städmani och få behov av att ha allt rent och snyggt omkring sig och att man liksom boar upp innan bebisen kommer och det fick jag minsann idag en släng av,
Dock skedde det inte inomhus utan det skedde utomhus i stället, närmare sagt i stallet..
Plötsligt kom jag på att jag kommer ju inte att kunna vårstäda det längre fram och knappast kunna sommarstäda det heller så jag måste bara göra det nu så länge jag kan. Kommer jag på något så har jag svårt att släppa det så lika bra att få det överstökat tänkte jag och skred jag till verket med skurborstar och trasor.
Eftersom vattnet ännu inte är ikopplat i stallet fick jag bära dit allt för hand i hinkar istället för att ta in högtryckstvätten
Perfekt blev det ju inte och färdigt fick jag inte heller, men några väggar är rengjorda med både medel och vatten.
Stallet är städat, det är fräschare och hästarna har nytt spån,
Ryktborstarna är tvättade, benskydden är tvättade och rykthyllan avtorkad.
Även barnen har fått bli badade idag, bilderna visar varför. Att bo på landet denna årstid innebär lera,lera och mera lera. Ack så rolig att leka i men ack så jobbig att få bort av barnen efteråt.
Dock är det bra för dom att leka utomhus och vad gör det om de blir lite smutsiga?
Sen ikväll kom syrran över och red en pigg och energisk Breeze.  och efter det så blev det en sväng till manegen och fota lite andra hästar.
Nu sover barnen och Gubben är iväg och tränar. En härlig dag har det varit om än jag är trött.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar