tisdag 12 april 2016

Begagnat är gott

Hej!

Hoppas ni alla haft en bra dag, det har i alla fall jag haft.
Jag har försökt skärpa till mig med barnen och spendera så mycket tid som möjligt utomhus vilket betyder att alla data tid far bort och inget mig emot.
Så härligt nu när vårsolen värmer och all lera tittar fram.
Vi har fortfarande vinteroverallerna i bruk så inom denna vecka behöver jag åka in till stan och köpa varsin våroverall åt barnen istället.
Allra helst vill jag hitta second hand overaller.
Det säljs så mycket fina barnkläder i perfekt skick att jag lika bra kan köpa begagnade istället för att köpa nya, bra för miljön och vänligt för plånboken, barnen gråter dessutom inte floder fastän de får ha fjolårets modeller på overallerna och inte gör deras mor det heller.
Begagnat är bra om du frågar mig.
Skall jag vara helt ärlig så köper vi det mesta begagnat och för oss fungerar det bra.
Vårt köksbord har vi hittat på findit, Microvågsugnen är från Retro och likaså kaffebryggaren.
Bilen har haft många andra ägare och även jag köper det mesta av mina kläder second hand.
Mycket av hästarnas saker är också bättre begagnade men det passar min livsstil ganska så bra och jag känner inte att vi alltid måste ha det nyaste och modernaste.
Dock säger jag inte att jag inte tycker det är roligt att ha nya saker ibland, det måste man väl få tycka och givetvis så handlar vi nya saker om vi inte hittar begagnade.
Speciellt strumpor och underkläder, sådant vill jag ha nytt! :)

Sen måste jag tillägga att jag absolut inte är någon fanatiker.
Jag har så roligt åt många saker just nu.
Folk tycks som vanligt ha åsikter om allt och alla speciellt när det kommer till vissa saker.
Som ekologiskt, vegetariskt, vacciner, träning.
Det här med att vara mitt i mellan det tycks vara omodernt.
Helst skall man hålla sig i det ena diket och ve den människa som ibland kikar upp ur sitt dike och gör lite både och.. :)

Detta var då dagens svammel, nu skall jag sticka ut och mocka ett par hästboxar innan hästarna skall tränas.
För Breezes del tror jag det blir lite gårdshoppning idag. Mellizza skall slippa ut och röra på sig lite och Meciliah vet jag inte riktigt ännu.
Har förövrigt inlett cykelssäsongen emd Breeze och det går helt över förväntan, hon verkar till och med tycka det är roligt att slippa ut och trava bredvid cykeln. galoppen tror jag vi väntar lite med :)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar