onsdag 13 april 2016

I bästa fall bara en månad kvar!

Tjenare!

Vet ni vad som slog mig här om dagen?
Om vi har riktigt riktigt tur och det blir planerad förlossning och ifall vi har möjlighet att önska när bebisen skall bli född så dröjer det bara en månad kvar tills den är hos oss.
Vet ni hur nära det är?
Blir det kejsarsnitt så borde den få födas då eftersom Gabbe inte har någon möjlighet till pappaledigt när han studerar och vi då måste få det inplanerat på en av hans självstudieveckor. Oj oj oj vad tiden går fort ibland, hur skall amn hinna med allt?

Lillasyster har suttit och spammat mig med gamla bilder idag.
Jag lovar er att jag idag känner saknad efter Minna.
Hon var min gangsterbrud och passade mig som hand i handsken. Hon var ett riktigt glädjepiller som var med på allt bus man kunde tänka sig. Den perfekta första egna unghästen eftersom hon var så okomplicerad.
Tur att man vet att hon har det bra och har allt det hon behöver.
Vi pratade faktiskt om henne jag och Gubben så sent som igår och undrade hur det skulle vara om vi hade henne istället för Meciliah eller Mellizza och trots att jag saknar henne enormt så vet jag att beslutet jag gjorde var rätt, Ibland kan amn inte bara tänka på sig själv heller utan behöver ta andra saker i beaktande.
Hon var en sån häst som klarar sig själv, hon trivs med att vara i centrum och att få vara igång.
Hon var lätt att älska och jag vet hon är älskad där hon är nu.

E. hjälpte mig med hästarna igår och vi passade på att bygga lite hinder på gården så vi kunde hoppa. Jättenyttigt för hästarna att se lite annorlunda hinder mellan varven samt diverse störningsmoment på sidan om.
Det är bra att de blir vana med allt möjligt, då hoppar de bättre på tävling också.
Snart drar Speedexcupen samt Fors-gers cupen igång och tanken är att Breeze skall ut och tävla en del i alla fall.
















2 kommentarer:

  1. Hur ska ni göra om med syskonen när ni kommer hem om din man inte har rätt till pappaledighet och det blir planerat kejsarsnitt för er, du får ju inte lyfta dem på en månad efteråt? :) ha en bra dag :)

    SvaraRadera
  2. Hej! Blir det kejsarsnitt så blir det ganska knepigt att få ihop det, men vi får försöka puzzla så gott det går. Vi bor ju granne med svärföräldrarna så oftast är ju någon av de hemma i alla fall eftersom de har jordbruk och är relativt nära på dagarna :)

    SvaraRadera