lördag 2 april 2016

Sjukligt

Tjena!

Här hos oss har vi sjukstuga så det bara ryker om det! Räknade ut att jag sprang fram och tillbaka över 20 gånger mellan sängarna föregående natt.
Barnen hostar, snorar och har feber, den ena har öroninflammation. Detta resulterar då givetvis i gråt och sura miner och sen ännu mera gnäll och det förstår man ju för att vara sjuk är verkligen inte kul.
Även Gubben har däckat undan i feber och igår fick också jag bita i det sura äpplet även om jag tappert kämpat emot. Spott och fräs, feber tycker jag inte om.
Gubben den stackaren har födelsedag idag och tyvärr så orkar vi nog inte med något hejja dundrande kalas.

Hästarna mår dock bra! Pirayan har fått flytta hem till ranchen eller Naturlig hästliv igen och det tycker han om.
Bästa kompisen Cobrah bor ju där samt en hel massa andra härliga hästar. Vi brukar kalla det för hästarnas paradis och jag är övertygad om att de trivs där!
Tidigare i veckan har Sari varit hit och hjälpt mig med Breeze.
Tack för det, roligt att se att det går framåt och att träningen ger resultat åt rätt håll.
Nu har vi nya övningar i sikte och matte får leta fram flera knappar att hålla reda på.
Det är så roligt när hon kommer för varje gång får jag lära mig något nytt och får mera att fundera över.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar