torsdag 23 juni 2016

En liten utflykt

Hej!

Sommar, sol och bra väder då kan man passa på att ta med sig hästarna på en liten tur med transporten och sen besöka lite nya terrängvägar.
Väldigt härliga sådana dessutom.
Perfekt när det finns ryttare som ställer upp och en kär Gubbe som ställer upp å kuskar runt så att jag får springa runt med kameran i högsta hugg.
Lite avundas man dom som får rida men endå gläds man på samma gång. När jag skriver avundas så menar jag inte att man missunnar och är svartsjuk utan att man själv känner en glädjefylld längtan att så vill jag också kunna göra nån gång snart :)
Hästarna tyckte det var roligt och båda två vågade de sig ut i det läskiga vattnet.
Breeze var först väldigt skeptisk och tvivlade starkt på att de små prinsesshovarna skulle klara av ett dopp i plurret men när hennes modiga följeslagare och högt älskade pojkvän klampade ut i vattnet så insåg hon att det är lika bra att följa efter.
Super att få träna lite i vatten samt klättra i sanden, helt annorlunda träning än man normalt gör.
Synd att man inte har såna vägar på bakgården, men rimligt avstånd dit är det ju i alla fall så vi ska definitivt åka igen!

Tidigt imorse hade vi rådgivningsbesök för Lilltösen.
Tänk att hon är hela 3 veckor redan, känns som om hon alltid bott med oss!
Hon hade växt så det knakade så de som undrar om jag har tillräckligt med mjölk så är svaret ja. Växtkurvan pekade spikrakt uppåt och det förvånar mig inte, hon är ett riktigt matvrak precis som resten av familjen :)
Finns inte så mycket att skriva om minstingen.
Hon är underbar och passar perfekt in i familjen och gör den helt komplett.
Hon äter och sover mest och är precis som ett spädbarn skall vara. Hon är älskad <3














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar